Brand Loyalty

CONCEPT | TEKST 

Spaaracties bij supermarkten doen het altijd goed. Denk aan de moestuintjes van Albert Heijn of de Vitamini’s van Lidl. Brand Loyalty is een bedrijf dat dit soort acties verzint. Voor een nieuwe actie hielp ik mee met het uitdenken ervan en het schrijven van uitlegteksten.

TRAINEN MET SPELLETJES

Wat de spaaractie inhoudt, kan ik nog niet preciés zeggen. Wel kan ik zeggen dat het gaat om allemaal mini-spelletjes die kinderen kunnen verzamelen. Voor de spelletjes heb je speciale dobbelstenen nodig. Met ieder spel train je weer iets anders: of je nou een beroep op je geheugen moet doen, voor een fysieke uitdaging staat of juist slim moet nadenken. Doordat mensen de spelletjes kunnen sparen, zorgt Brand Loyalty voor meer klantenbinding in deze supermarkt. 

BEDENKEN EN SCHRIJVEN

Van de mini-spelletjes heb ik er zestien bedacht. Allemaal moesten ze voldoen aan bepaalde eisen. Ze moesten bijvoorbeeld goed verdeeld zijn over de verschillende thema’s (zoals dus geheugen of fysiek). Voor de bijbehorende kaartjes schreef ik ook de uitlegteksten. Die moesten duidelijk zijn, en natuurlijk niet te lang. 

Ik kan je mijn werk nog niet laten zien, dus hou deze pagina in de gaten!