Brand Loyalty

CONCEPT | TEKST 

Spaaracties bij supermarkten doen het altijd goed. Denk aan de moestuintjes van Albert Heijn of de Vitamini’s van Lidl. Brand Loyalty is een bedrijf dat dit soort acties verzint. Voor een nieuwe actie hielp ik mee met het uitdenken ervan en het schrijven van uitlegteksten.

Wat de spaaractie inhoudt, kan ik niet precies zeggen. Hoewel ik deze klus al even geleden deed is de actie nog niet ‘geproduceerd’. Zoiets kan heel lang ‘op de plank’ liggen. Tot die tijd blijft ‘ie geheim. 

Mini-spelletjes

Wel kan ik zeggen dat het gaat om allemaal mini-spelletjes die kinderen kunnen verzamelen. Voor de spelletjes heb je speciale dobbelstenen nodig. Met ieder spel train je weer iets anders: of je nou met je geheugen oefent, iets met je lichaam moet doen of juist je hersens moet laten kraken. Doordat mensen de spelletjes kunnen sparen, zorgt Brand Loyalty voor klantenbinding in de supermarkt. 
Van de mini-spelletjes heb ik er zestien bedacht. Allemaal moeten ze voldoen aan bepaalde eisen. Ze moeten bijvoorbeeld goed verdeeld zijn over de verschillende thema’s (zoals dus geheugen of fysiek). 

Tekst en uitleg

Bij de spelletjes horen ook kaartjes. Daarop staat uitleg over hoe je de spelletjes moet doen en welke dobbelstenen je allemaal kunt verzamelen. De uitdaging bij het schrijven van deze kaartjes? Een zo duidelijk mogelijke uitleg geven in zo min mogelijk woorden.